15 ביולי 2015

למה את לעולם לא תיראי כמו הדוגמנית מהפרסומת?

הקיץ כבר כאן ואתו הרגע הבלתי נמנע, המביך שאותו את מנסה לדחות עד כמה שניתן: מדידת בגד הים.

כן, כבר קיבלת תזכורות מכל עבר -  פרסומות שכותרתן מתריעה בקול : "הכיני גופך לקיץ!"  לצד נימפות עם גזרה מרהיבה, נטולת פגמים ומעוררת קנאה, מכוסות בקושי בביקיני זערורי שנועד רק להאדיר את גזרתן המושלמת ממילא.  הן גבוהות, רזות, שזופות וחטובות. הכל עומד במקום ונראה פשוט מו-שלם! 

פרסום "הכיני גופך לקיץ" - Protein


ואת? את עומדת מול המראה ומביטה בעצמך בחוסר שביעות רצון.  "ברור שעליי זה לא יראה ככה...יש מצב שהמראה הזו מעוותת או שהישבן שלי פשוט תפח בחורף?!  מאיפה הגיע הצמיג החדש הזה ואיך לעזאזל מסתירים את כל כמויות הצלוליט?!".
את מותחת פה, מהדקת שם, מכסה מה שצריך, מסתובבת ושוב מתבאסת.  מה שלא תעשי - זה פשוט לא נראה מספיק טוב.


 בתמונות: נשים אמיתיות לצד צילומים מרוטשים של דוגמניות ספורט אילוסטרייטד



"איזה שמנה את!"  את נוזפת בעצמך "פשוט נראית זוועה. אין מצב שאני יוצאת ככה לים וחושפת את כל השומנים שלי מול כולם!". מאוכזבת, מתוסכלת ומלאת תיעוב עצמי את מורידה את בגד הים, מתלבשת ומבטיחה לעצמך:  "ממחר אני מתחילה דיאטה היסטרית ועובדת על החיטובים בחדר כושר! ".

את ממש לא היחידה. כמעט כל אישה ונערה מתמלאת ביקורת ותסכול כשהיא מסתכלת על עצמה במראה. במחקר שערכה חברת Dove נמצא כי 96% מהנשים לא מחשיבות את עצמן יפות.  

96%!!



זו יכולה להיות נערה דקיקה בת 16 שמתבאסת מול המראה כי היא לא מצליחה למלא את החזייה. או אישה עגלגלה עם גזרת שעון חול נפלאה שלא מעזה להוריד את הפריאו שמסתיר ירכיים עבות בשר או אימא צעירה עם זוג רגלים ארוכות ומחוטבות - שמתביישת בסימני המתיחה ועודפי העור שנותרו מן ההיריון. או אפילו אחת עם גזרה חטובה במיוחד שלא מעזה לחשוף עור לבן בוהק כדי "לא לסנוור אנשים בים".
מדהים שיש כ"כ הרבה סוגים של נשים וכמעט אף אחת לא מרוצה ממה שיש לה. לכל אחד יש  "פגם", משהו שהיא שונאת במראה שלה והייתה מתה להיפטר או לשפר אותו.

מתוך קמפיין "dove campaign for real beauty"
אנחנו כל כך מתמקדות בפגמים הללו, עד שהם הופכים עצומים בראשנו, יותר ממה שהם באמת. ההתמקדות היסודית הזו שאנחנו מצטיינות בה – נעלמת כלא הייתה כאשר אנחנו מתייחסות לתכונות חיוביות או לצדדים היותר יפים שלנו. אנחנו אולי יכולות לראות את היופי באחרות - אבל כשזה מגיע לעצמנו אנחנו השופטות המחמירות ביותר שיש.


אז למה כ"כ הרבה נשים ונערות נאבקות כל יום כדי להצליח לאהוב את עצמן?   הפרסום, ובמידה רבה החברה שבה אנו חיים, משדרים לנשים מגיל צעיר שהערך שלהן נמדד במראה שלהן.  מגיבורות אגדות הילדות שכל תפקידן הוא להיות חסרות אונים ולכבוש ביופיין את הנסיך שיציל אותן ועד לתוכניות טלוויזיה כמו "היפה והחנון" שלא רק מגדירות את היופי כמדד להצלחה עבור נשים אלא מבטלות את הצורך בתכונות אחרות (למשל: אינטליגנציה), כפי שהגדירה זאת במדויק אחת המתמודדות: "תהיי יפה ושתוקה!".


התרבות הצרכנית ועולם הפרסום מפציצים אותנו באופן בלתי פוסק במסרים שמוכרים לנו שוב ושוב את "המראה המושלם" - מודלים להשוואה שברוב המקרים רק גורמים לנו להרגיש רע עם עצמנו ועם המראה שלנו. ובתגובה, אנחנו, בנות התמותה הרגילות שלא התברכנו באופן טבעי בנתוני פתיחה של דוגמנית, צורכות בשקיקה את כל הטיפים והעצות לשיפור המראה שלנו ורוכשות במיטב כספנו מוצרים, טיפולים ושירותים שיגרמו לנו להיראות טוב כדי שנרגיש טוב עם עצמנו.



כשאנחנו צריכות "להכין את גופנו לקיץ" - משדרים לנו, במילים אחרות, שהגוף שלנו הטבעי והאמיתי לא מספיק כמו שהוא, כי כדי ליהנות מחוויית הקיץ המושלמת אנחנו צריכות להתאים לה גם במראה שלנו.
בטח חלק מכן מעקמות את האף וחושבות שאני מגזימה. אז תשאלי את עצמך בכנות האם אי פעם בחרת לא להשתתף בפעילות קיץ מהנה (מסיבת בריכה, משחק מטקות או אפילו סתם הליכה בבגד ים בחופשיות לאורך החוף ) - רק כי הרגשת שמנה מדי או שהתביישת לחשוף את הגוף שלך בבגד ים? כמה פעמים הסתתרת מאחורי חולצה גדולה כי הרגשת שהגוף שלך לא מספיק יפה, כמו ההיא בפרסומת, כדי שיהיה אפשר לחשוף אותו מול כולם?

יש לי בשורה פוקחת עיניים בשבילך: זה לעולם לא יקרה! 
את לא יכולה להיראות כמו ההיא בפרסומת.
אף אחת בעולם לא יכולה להיראות כך- אפילו לא הדוגמנית עצמה!! כי גם היא, למרות נתוניה הנדירים, לא מושלמת מספיק וכך מרוטשים באכזריות כל קמט וקפל עור,  כל נמש ונקודת חן. אפילו את צלו של בית השחי הבהירו כדי להגיע לגוון עור אחיד.  האישה הזו שאנחנו רואים בפרסומת ומשווים אלינו מושלמת כמו אלילה ביונית אבל בשום צורה ואופן היא לא מתאימה לסטנדרטים אנושיים.


אז אולי את עולם הפרסום, שהגוף שלנו לא מספיק טוב עבורו - לא נצליח לשנות כל כך מהר, אבל אנחנו יכולות לשנות בקלות את האופן שבו אנחנו מתייחסות לאידאלים שהוא מציג לנו ולמסרים שמשתמעים מכך. אין לך מה להשוות את עצמך לאידאל יופי שהוא פיקציה (באותה מידה שאת לא מצפה מעצמך לגדל כנפיים ורודות ולרחף באוויר כפי שמוצג בפרסומת אחרת) ובוודאי שהאושר שלך לא תלוי במידת ההתאמה למודל הלא מציאותי הזה.


את לא צריכה להכין את הגוף שלך.
הוא מוכן מהרגע שנולדת ונועד לשמש אותך כדי שתחגגי באמצעותו את החיים שלך.
את לא צריכה אישור מאף אחד. תרגישי טוב עם מי שאת בלי לכסות או להתנצל על חוסר המושלמות שלך. אף אחד לא מושלם.
תהיי המודל לחיקוי של עצמך. במקום להתמקד בדברים שאת לא אוהבת, תתחילי להסתכל על כל התכונות הנהדרות שהתברכת בהן ותביני שאת מכלול שלם ומיוחד של כל התכונות הללו. פשוט תהיי מי שאת: אמיתית, אותנטית ומלאת חיים - זה כל מה שצריך. את מאירה סביבך בחיוך שלך, בנוכחות שלך, בחכמה שלך, באישיות שלך - לא במידת המכנסיים שלך.
את לא רק המשקל שלך! אז תפסיקי להתייחס לעצמך רק מהבחינה הזו. את הרבה יותר מזה. 


בזמן האחרון החל טרנד ברשת שבו נשים ונערות שהתברכו במידות מעל האידאל הכחוש המוצג במדיה, מעלות תמונות שלהן בבגד ים ומשתפות במסרים של העצמה נשית כדי להראות שהן מקבלות את עצמן ואת גופן. אבל למעשה, בצורה לא מודעת, זו שוב פניה לקבל אישור או חיזוק מהסביבה שמנציחה את העובדה שאנחנו נמדדות רק בזכות המראה שלנו.
כי מעבר להעלאת התמונה והחיזוקים החשובים שאת מקבלת (בעיקר מנשים אחרות) - האם את באמת מיישמת את הביטחון והאהבה הזו בחיים היומיום שלך? האם את באמת מרגישה בנוח עם מי שאת ואיך שאת נראית? האם את באמת מתלבשת כמו שבא לך, מתנהגת בטבעיות ומרגישה טוב עם עצמך?

כשאת בטוחה ושלמה במי שאת - את לא צריכה לצעוק כמה את מלאת ביטחון ואוהבת את מי שאת.
את פשוט מי שאת, בלי לדפוק חשבון לאף אחד.
אז פשוט צאי לעולם ותהיי עצמך. היופי שלך מקרין מבפנים ואת לא צריכה שום אישור כדי לאהוב את עצמך ולהיות מאושרת. בדיוק כמו שאת.

גם את רוצה להסתכל על עצמך אחרת במראה, בלי לשנות דבר במראה שלך?


6 תגובות:

  1. אגב, רוב הגברים אומרים בעצמם, שהם יעדיפו בחורה ש"יש מה לתפוס אצלה" על פני דוגמנית צילום שדופה...

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, לקח לי הרבה שנים להבין את זה, לקבל ולאהוב את האגן שלי. העינין הוא שלא משנה מה המידה שלך, אם את מרגישה טוב עם עצמך - את מקרינה ביטחון ונינוחות שהם הדבר הסקסי.

      מחק
  2. קצת צורם להשתמש בתוכן השיווקי של דאב בצורה כזאת בוטה

    השבמחק
  3. שלום לאנונימי הביישן, מתחת לתמונה מצויין קרדיט ברור וגם בהרצאותיי אני מרחיבה על הפעילות החשובה שחברת Dove עושה עבור נשים.

    השבמחק
  4. זה קשקוש של נשים תבוסתניות - אפשר בהחלט להיראות חטובה וזוהרת, ולא הכל זה פוטושופ וריטוש - מנסיון.

    השבמחק
    תשובות
    1. ומלבד זאת, לא כתבתי שאי אפשר להיראות חטובה וזוהרת, אלא שכמעט כל תמונה במדיה עוברת עיבוד מהותי לפני פרסום. ועם כל הניסיון, כפי שאת מציגה, את עדיין מסתתרת באנונימיות...

      מחק