9 באוגוסט 2015

מה שהמפרסמים של אגאדיר עוד לא השכילו להבין על נשים וכוח ההמונים

יום ו' בבוקר. פותחת את האינטרנט ונתקלת בפרסום הזה של רשת "אגאדיר". (למי שלא מכיר, האם אתם יכולים לנחש מה המוצר שהם מפרסמים?)



אני משפשפת את העיניים ולא מאמינה למה שרואות עיניי - יכול להיות שאני לא פירשתי נכון את ההקשר?  לא, זו לא סבא שמבלה עם נכדתו הצעירה. זה בדיוק מה שאתם חושבים.

וזה מגעיל.
באופן אימפולסיבי ובלי לחשוב יותר מדי אני מעלה בשצף קצף את אשר על לבי ומפרסמת בעמוד הפייסבוק שלי:
"אגאדיר שוברים שיאים של פרסומות דוחות וסקסיסטיות ופונים לפלח שוק חדש - קשישים עשירים עם נערות הליווי המוחזקות שלהם (שימו לב לרמיזה של היד עם כתמי הגיל ושעון היוקרה - בעעע...). וזה בלי לדבר על הקומפוזיציה המרמזת (טוב שלא מחזיק לה את הראש...) וההמבורגר הנעלם.... מפגן של טעם רע וזול."

מספר שעות אחר כך מגלה בתדהמה שהפוסט שלי זכה לתהודה ויצר גל מחאה ברשת:   483 לייקים, 93 תגובות ו164 שיתופים – וזו רק ההתחלה. הוא אפילו זכה לפרסום באתר "חורים ברשת" שמסקר את כל מה שחם באינטרנט.     הרשת החלה לבעור!
זה לא מקרי וממש לא הפעם הראשונה שרשת אגאדיר עושה שימוש בפרובוקציות והחפצת נשים תחת ההנחה "אין פרסום שהוא רע". בקמפיין הקודם  כיכבו מלצריות   הרשת בביגוד חלקי ובתנוחות סקסיות, ממש כמו עוד חתיכת בשר, לצד מנות ההמבורגר בתפריט

























מאוחר יותר פרסם המנכ"ל המרוצה של הרשת התנצלות רפה עם הבטחה "לנקוט בעתיד משנה זהירות ורגישות". אבל כנראה שאלו היו מילים ריקות מכוונה, כי מהר מאוד הם חזרו לסורם מתוך כוונה ברורה לייצר שוב פרובוקציה זולה שתסעיר את הרשת, ותיצור באז סביב המותג.

מה שהם לא השכילו להבין הוא את כוחה של תרבות ההמונים.
המחאה הלכה וצברה תאוצה במהלך סוף השבוע וגולשים זועמים לא הסתפקו בהבעת שאט נפשם רק בתגובות, אלא נקטו גם במעשים.
תוך שעות ספורות העמוד צנח דירוג רשת אגאדיר בפייסבוק מניקוד של 3.6 (מתוך 5) ל-1.3.

תגובתם המבוהלת של אנשי אגאדיר לכדור השלג שהחל לאבד שליטה הייתה חסימת אפשרות הדירוג בעמוד הפייסבוק שלהם, אך סתימת הפיות רק עצבנה עוד יותר ומבול של ביקורות ודירוגים שליליים התפרסם באתר טריפ אדוויזור, אתר עולמי מוביל לדירוג בתי עסק ואתרי תיירות ברחבי העולם.

המסר עתה ברור – הזמנים השתנו!
מה שאולי הצחיק חלק מהמפרסמים בשנות השמונים (זוכרים את הקמפיין של "אשכוליות או לא להיות?...) - נחשב כיום לביזוי והחפצה של כמחצית מאוכלוסיית העולם (וזה בלי לכלול את הגברים שמתנערים מהצגת נשים באופן מזלזל.  





התנהגות לא הולמת כלפי נשים שהושתקה בעבר – מהדהדת כיום בקול בכותרות ובשערי המגזינים. במקום קורבנות שמכסות את פניהן – מצולמות עשרות נשים שנאנסו ע"י הקומיקאי המפורסם ביל קוסבי, בראש מורם כשהן מישירות מבט ללא אשמה או בושה.



אנחנו לא נהיה עוד קורבנות שקטים. אנחנו נשים עם קול ברור וחזק שלא מוכנות שיתייחסו אלינו כעוד "מיידלע" עם צביטה בטוסיק וביטול בחיוך מזלזל.

ביום שהמפרסמים יבינו  שאף הורה לא ייכנס עם ילדיו המתבגרים לרשת שמוכרת ערכים רקובים, ביום שיתחילו להקשיב באמת לרחשי ההמונים, שהם הם הצרכנים הפוטנציאלים, שיפרנסו או יחרימו מפרסמים פוגעניים וערכים זולים – אז תשקף דמות האישה המוצגת בפרסום את מי שהיא באמת - אישה עם קומה זקופה, שאינה חפץ או אובייקט. אישה שאינה נמדדת בזכות המראה שלה אלא בזכות מכלול תכונותיה. אישה שלא מוכנה שיקטינו אותה או יזלזלו בה או בדמותה, ומציגה בקול ברור: "אני כאן ולא אקבל יחס שהוא פחות ממכבד כשווה!".

(מעניין אותי לדעת מה חושבת אמא של אותו מנהל פרסום על ה"תכשיט" האישי שלה) 

אני מזמינה אתכם להיות חברים שלי בפייסבוק ולהביע את דעתכם (כן, גם אם אתם לא מסכימים איתי..) על נושא חשוב זה. 

מעדיפה לסיים בטעם מתוק - על האופן שבו אני רואה עושר אמיתי ובעל ערך... 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה